بنیامین بهادری خواننده‌ی موسیقی پاپ کشورمان در ۱۸ شهریور ۱۳۶۱ در تهران متولد شد. 


وی از کودکی علاقه بسیاری به فراگیری موسیقی داشت. ۱۶ ساله بود که به شعر و موسیقی روی آورد در سن ۱۹ سالگی به فراگیری گیتار پرداخت و قبل از شروع به کار حرفه‌ای به مداحی می‌پرداخت و سپس به صورت حرفه‌ای آهنگ سازی را شروع کرد در این مدت در چند آهنگ و ترانه با خوانندگان دیگر موسیقی پاپ همکاری داشت و یک آلبوم به نام گلهای رنگین کمان برای کودکان ساخته و سرانجام با آلبوم ۸۵ خوانندگی را بصورت حرفه‌ای آغاز کرد.

"بنیامین 85"
اولین اثر رسمی بنیامین آلبوم ۸۵ نام داشت. این آلبوم که به صورت اتفاقی توسط تنظیم کننده ی آلبوم لو رفت، با ترانه "دنیا دیگه مثل تو نداره" که با نام خاطره‌ها در آلبوم قرار داشت، شروع شد. شاعر ترانه‌های این آلبوم سید فرید احمدی و تنظیم اثر عهده نیما وارسته بود. این آلبوم شامل ۱۰ قطعه بود که قطعه "دختر آفتاب" از آن حذف شد.

"بنیامین 88"
دومین اثر بنیامین بهادری که پس از کش و قوس‌های فراوان و بعد از این‌که ۱۰ بار به تعویق افتاد، بالاخره در ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ منتشر شد. طبق روال آلبوم قبلی نام این آلبوم هم ۸۸ گذاشته شد و در همان روزهای اول توجه همگان را به خود جلب کرد. بنیامین ۸۸ در عرض یک هفته توانست به رکورد فروش ۵۰۰ هزار نسخه‌ای دست پیدا کند که در نوع خود و در ایران که اکثر مخاطبان آهنگ‌ها را از اینترنت دانلود می‌کنند، یک فروش قابل توجه است. در مصاحبه ی منتشر شده از بنیامین در اردیبهشت ۱۳۸۹، علی‌رغم اینکه وی آلبوم ۸۸ را یک آلبوم کاملاً حرفه‌ای قلمداد می‌کند، اما آلبوم ۸۵ را به مراتب موفق‌تر و بهتر ارزیابی کرده است .این آلبوم ۱۷ قطعه دارد و انتشار آن به طور همزمان در ایران و آمریکا انجام شد. انتشار آن را دو شرکت هنری به نام‌های آوای نکیسا (توزیع‌کننده در ایران) و ترانه شرقی (توزیع کننده در آمریکا) بر عهده داشتند. شاعر ترانه‌های این آلبوم سید فرید احمدی و تنظیم بر عهده پیام شمس بود. آهنگسازی این آلبوم نیز توسط بنیامین صورت گرفته است.

*** تور کنسرت های بنیامین
بنیامین از شهریور ۱۳۸۹ به مدت دو ماه و نیم در کشورهای آمریکا و کانادا به اجرای کنسرت پرداخت که اولین نوبت برگزاری کنسرت وی در شهر لس‌آنجلس بود. شهرهای بعدی که می‌بایست بنیامین در آن‌ها به اجرای کنسرت می‌پرداخت عبارت بودند از: واشنگتن، نیویورک، دالاس، سندیگو، شیکاگو و بعد از ۳ هفته استراحت، در شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور. در این تور به دلیل هزینه ی بالای اعزام و اسکان نوازنده در آمریکا و همچنین مشکلات احتمالی روادید برای گروه همراه، از اعزام نوازنده ی ایرانی خودداری شد و در عوض از نوازندگان آمریکایی کمک گرفته شد. اجرای این کنسرت با مخالفت‌هایی از جانب چندین شبکه تلوزیونی فارسی زبان لس‌آنجلس و گروه های اوپوزوسیون مقیم آمریکا همراه شد. با این وجود در تالار لس‌آنجلس و با حضور ۶۰۰۰ ایرانی، اولین اجرای بنیامین انجام شد. در مقابل سالن اجرای کنسرت نیز عده‌ای از مخالفان اجرای کنسرت اقدام به دادن شعار و اغتشاش کردند که با واکنش پلیس لس آنجلس مواجه شدند. همچنین در شبکه‌های خارجی از اینکه بنیامین در داخل ایران در مدح امام زمان می‌خواند و در خارج نیز اقدام به اجرای کنسرت همراه با استقبال ایرانیان مقیم انجام می‌دهد، انتقاد شده است.

او همچنین در دو مرحله در شهرها و کشورهای مختلف اروپا از قبیل کلن، لندن، استکهلم، امستردام، هامبورگ و... وهمچنین در قاره استرالیا و تاجیکستان، مالزی و دوبی به اجرا کنسرت پرداخته‌است.

*** حضور در جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر
بنیامین بهادری در بیست و هشتمین شب از بهمن ماه سال 1390 در بخش پاپ جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر حاضر شد و با ارکستری به رهبری علی منصوری شبی سرشار از خاطره و هیجان را برای هوادارانش رقم زد.

بنیامین در این کنسرت منتخبی از قطعه های دو آلبوم "بنیامین 85" و "بنیامین 88" را روی صحنه برد.

*** آخرین کنسرت شهر تهران
بنیامین در یازدهمین شب از آبان سال 1391 آخرین کنسرت خود را پیش از انتشار آلبوم جدیدش در شهر تهران برگزار کرد که تزئین صحنه با درخت هایی از جنس پاییز یکی از جذاب ترین اتفاقات این اجرا بود.

*** جدایی از محسن رجب پور
بنیامین بهادری چندی پس از برگزاری آخرین کنسرت خود پیش از انتشار آلبوم جدید از محسن رجب پور تهیه کننده و مدیر برنامه اش جدا شد.

***پر کشیدن "نسیم" بنیامین
نسیم حشمتی همسر بنیامین بهادری در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در حال رانندگی در یکی از خروجی‌های اتوبان همت دچار سانحه تصادفی شد که در این سانحه رانندگی آسیبی به بنیامین بهادری و دختر ۲ ساله اش" بارانا " وارد نشد اما نسیم همسر وی که پشت فرمان ماشین بود جان خود را از دست داد.

***"یه خونه" برای نسیم و بنیامین
پس از درگذشت نسیم و در حالی که چهلمین روز در گذشت او مصادف با سالروز تولدش بود، بنیامین به یاد او آهنگی با عنوان "یه خونه" را اجرا کرد که اسم نسیم در آن به کار برده شده است: "آی نسیم، آهای نسیم، نگو که دیگه به هم نمی رسیم".



*** و سرانجام ,انتشار "بنیامین 93" در سکوت خبری

 برای نخستین بار بنیامین در پوستر آلبومش از تصویری دختر کوچکش  به نام "بارانا" هم استفاده کرده که همین انتخاب باعث شده پوستر این آلبوم پوستری خاص و ویژه شود.
 
در این آلبوم «فرید احمدی» و «نیما وارسته» و «علی منصوری» با بنیامین همکاری داشته‌اند و این خواننده ملودی‌های آلبومش را خودش ساخته است.

این آلبوم در دوازده قطعه به نام‌ها: « قهوه، جادوگر گیسو، مدار، دوباره چشمات، هفته عشق، دست نگه دار، عشق داغ من، یه خونه، فقط شبیه خودتی، گل یاس 2، آشوب، عشق در روز قیامت»، به تهیه کنندگی موسسه «آوای هنر» منتشر شده و شرکت «هنر اول» نیز آن را در بازار موسیقی کشور پخش کرده است.

منبع: عصر خبر


در ادامه ی مطلب چندنمونه از آهنگ های زیبای بنیامین را معرفی می‌کنم.

جادوگر گیسو از آلبوم ۹۳

دست نگه دار از آلبوم ۹۳

یه خونه از آلبوم ۹۳

اما نمیشه

و ...


Sina Moradi